Zmienia się prawa strona Warszawy
Oblicze prawej strony stolicy cały czas się zmienia. Ulice przechodzą modernizacje. Zakończono remont chodnika po południowej stronie ul. Bora-Komorowskiego na Pradze Południe. Trwa budowa nowego wiaduktu na ul. Marywilskiej na Białołęce(czytaj Wiadukt na Marywilskiej będzie przejezdny wiosną). To tylko część zmian.
Zieleń zamiast betonu na Zamoyskiego i Targowej
Od dłuższego czasu Zarząd Dróg Miejskich m. st. Warszawy sukcesywnie „rozpłytowuje” ulice stolicy. Część płyt zostaje zastąpiona – tak bardzo pożądaną – zielenią. W ostatnim czasie tak stało się na ulicach Zamoyskiego i Targowej w rejonie skrzyżowania z al. Zieleniecką na Pradze.
Na około 150-metrowym odcinku tych ulic, po północnej stronie, przed skrętem w ul. Skaryszewską, w miejsce płyt pojawiły się nowe drzewa, krzewy i byliny. Pomimo rozebrania części chodnika, wciąż jest on na tyle szeroki (3,5 metra), by zapewnić wygodę pieszym. To wystarczająco dużo miejsca, aby obsłużyć te mocno zurbanizowane fragmenty ulic Targowej i Zamoyskiego.
Wprowadzenie roślinności w tym miejscu znacznie ograniczy nagrzewanie się nawierzchni i poprawi lokalny mikroklimat oraz estetykę tych fragmentów dzielnicy. Do nasadzenia wybrano rośliny, które są odporne na miejskie warunki oraz cechują się wielkością i pokrojem dostosowanym do wymogów bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, np. graby pospolite o zwartej koronie.
Rondo na Chodeckiej – przetarg rozstrzygnięty
Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnął przetarg na projekt przebudowy ul. Chodeckiej (Targówek) na odcinku Balkonowa – Matki Teresy z Kalkuty. Nowa inwestycja zostanie powierzona firmie AZET Sp. z o.o., która za przygotowanie dokumentacji projektowej otrzyma ponad 343 tys. zł.
Remont ul. Chodeckiej, na odcinku między ulicami Wyszogrodzką a Kondratowicza, trwa już od pierwszej połowy czerwca 2022 roku. Obejmuje wymianę starej nawierzchni jezdni i chodników. Do dyspozycji mieszkańców dzielnicy jest również wyremontowana ścieżka rowerowa. Powstały też nowe miejsca parkingowe.
Na skrzyżowaniu ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty zachowane ma być rondo. Obecne powstało jako tymczasowe, na czas budowy drugiej linii metra na Targówku. Wprowadzenie ruchu okrężnego sprawdziło się – ruch odbywa się w sposób płynny, nie dochodzi też do niebezpiecznych sytuacji.
Po przebudowie ul. Chodecka zyska m.in. wydzielone skręty w lewo w ulice Żuromińską i Balkonową oraz wydzielony skręt w prawo w ul. Matki Teresy z Kalkuty. Pojawią się również równoległe miejsca do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie – szpaler drzew.
JPN
Źródło: Zarząd Dróg Miejskich m.st. Warszawy