Czekali na pociąg, ale ten odjechał bez nich!

W niedzielę, 16 października 2022 roku, ponad setka pasażerów oczekiwała na Dworcu Wschodnim na pociąg TLK Krasiński relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny, by wrócić do domu. Niestety, nie doczekali się. Pociąg bowiem odjechał z innego peronu niż ten, który był zapowiadany.

PKP wyjaśnia, jak doszło to incydentu

Pasażerowie oczekiwali na wspomniany pociąg na peronie drugim. Ten owszem odjechał zgodnie z rozkładem o godzinie 18.57… tyle, że z całkiem innego stanowiska. Dlaczego do tego doszło? Według naszych informacji, problem tkwił w różnicy między komunikatami wyświetlanymi na tablicach a komunikatami głosowymi. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za zaistniałą sytuację.

Pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny TLK Krasiński odjechał w niedzielę ze stacji Warszawa Wschodnia o godz. 18.57 z peronu czwartego. Taka informacja jest również w rozkładach jazdy. Obecnie ustalane są szczegóły związane z wygłaszaniem i treścią komunikatów głosowych i wizualnych. Zarządcy infrastruktury zależy na tym, aby komunikaty kierowane do pasażerów były bieżące i aktualne. Podróżnymi zaopiekował się przewoźnik PKP Intercitypowiedział nam Martyn Janduła z zespołu prasowego.

Niestety żadnych innych informacji od PKP Polskie Linie Kolejowe nie udało nam się uzyskać.

Incydent był naprawdę bardzo poważny. Na pociąg oczekiwało bowiem ponad 100 pasażerów – jak podają niektóre media, nawet do 15o osób! Rozczarowani i zbulwersowani całą sytuacją pasażerowie próbowali od razu interweniować w punktach informacji i w kasach na dworcu. Jak twierdzi wielu z nich, bezskutecznie.

Co się stało z pasażerami i co mogą zrobić? W tej sprawie, zwróciliśmy się do przewoźnika, PKP Intercity.

W związku ze zgłoszeniami pasażerów, którzy nie wsiedli do pociągu 16153 Krasiński, odjeżdżającego 16 października bieżącego roku z Warszawy Wschodniej do Wrocławia Głównego o godz. 18.57, PKP Intercity dołożyło wszelkich starań, by zapewnić im alternatywne połączenia. PKP Intercity zgłosiło sprawę błędnych informacji na wyświetlaczach i w komunikatach głosowych do PKP Polskich Linii Kolejowych, które odpowiada za te kwestie – brzmiała odpowiedź. – Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni.

Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity.

Foto: Archiwum Mieszkańca



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content