Niemal połowa torowiska metra na Bródnie ułożona

Na budowie metra na Bródnie prace toczą się głównie pod ziemią. Zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli. Windy i schody ruchome na peronach powstających stacji to znak, że inwestycja wkracza w kolejny etap.

W najbliższą sobotę, 28 sierpnia zakończą się utrudnienia na wolskim odcinku linii M2 (aktualnie wyłączone z ruchu są stacje: Płocka, Młynów i Księcia Janusza), gdzie od 16 sierpnia trwa podłączanie nowego odcinka do działającej już linii metra. Warto zobaczyć co dzieje się na drugim końcu M2, na odcinku wschodnim.

Prawie czterokilometrowy odcinek, będący zakończeniem linii od strony północno-wschodniej, to trzy stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Jego budowa, według planu zakończy się w wakacje 2022 roku.

Na budowanych stacjach pojawiły się już docelowe elementy wystroju wnętrz. Na peronach i w strefie bramek biletowych można zobaczyć kamienne posadzki (na razie zabezpieczone przed uszkodzeniem), a na ścianach części przejść podziemnych widać docelowe okładziny ścian. Na wszystkich stacjach instalowane są schody ruchome i windy.

Bardzo zaawansowane są też prace w częściach technicznych – w pomieszczeniach podstacji energetycznych podłączane są urządzenia sterowania ruchem, instalowane jest wyposażenie wentylatorni stacyjnych, a także montowana jest instalacja elektryczna.

Dużo dzieje się też w tunelach. Zainstalowano już torowisko w niemal połowie długości tuneli, a intensywne prace trwają w strefach torów odstawczych i na rozjazdach.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

/um/