Przed nami 10. edycja budżetu obywatelskiego

Jubileuszowa, 10. edycja budżetu obywatelskiego w stolicy rusza już 1 grudnia 2022 roku. Po raz kolejny mieszkańcy będą mieli okazję zgłosić projekty mogące naprawić, usprawnić, ulepszyć okolice ich zamieszkania, dzielnicy, a nawet całego miasta.

Co, gdzie, kiedy?

Harmonogram budżetu obywatelskiego na rok 2024 prezentuje się następująco:

  • 1 grudnia 2022 roku – 25 stycznia 2023 roku – zgłaszanie projektów,
  • 26 stycznia – 4 maja 2023 roku – ocena projektów,
  • 4 – 31 maja 2023 roku – odwołania od niedopuszczenia projektów do głosowania, w tym:
  • 4 – 11 maja 2023 roku – składanie odwołań,
  • 4 – 31 maja 2023 roku – rozpatrywanie odwołań,
  • 15 – 30 czerwca 2023 roku – głosowanie mieszkańców na projekty,
  • 1 – 12 lipca 2023 roku – ustalenie wyników głosowania,
  • 13 lipca 2023 roku – ogłoszenie wyników głosowania.

Każdy projektodawca do 1 czerwca 2023 roku będzie miał możliwość wycofania swojego pomysłu.

Jakie kwoty?

Na projekty zgłaszane w ramach budżetu obywatelskiego na 2024 rok przeznaczono kwotę 101 427 129 zł, z czego pula ogólnomiejska to 30 428 140 zł, a pozostała kwota to pule dzielnicowe. Jaki przydział otrzymały dzielnice znajdujące się po prawej stronie Wisły? Najwięcej funduszy do wykorzystania będą mieli mieszkańcy Pragi-Południe – 7 201 326 zł, Targówka – 4 969 929 zł oraz Białołęki – 4 767 075 zł. Niewiele ponad 3 miliony złotych na projekty obywatelskie mogą przeznaczyć mieszkańcy Wawra (3 042 814 zł). Na Pradze-Północ natomiast kwota do podziału na zgłoszone pomysły to 2 637 105 zł. Tyle samo – po 1 014 271 zł – będzie do dyspozycji mieszkańców Rembertowa i Wesołej.

Zachęcamy do zgłaszania swoich projektów w ramach budżetu obywatelskiego.

/MK/

Źródło/Fot: UM



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content