Przystankowy serwis porządkowy

Nie ma przerwy od porządków na przystankach. Zarząd Oczyszczania Miasta przez cały rok sprząta przystanki komunikacji miejskiej. Rodzaj i zakres prac dostosowuje do pogody.

Czysty przystanek to większy komfort oczekiwania na przyjazd autobusu czy tramwaju. Zarząd Oczyszczania Miasta (ZOM) niezależnie od pory roku kompleksowo zajmuje się utrzymaniem porządku terenów dla pieszych. Poza walorami estetycznymi wpływa to także na bezpieczeństwo pasażerów.

Regularne porządki

Kiedy zimą nie ma konieczności odśnieżania, przystanki są zamiatane. Działają na nich pracownicy firm, którzy sprzątają chodniki i zbierają to, co powinno znaleźć się w koszu. Jeśli temperatura utrzymuje się na plusie, odbywa się czyszczenie na mokro, czyli mycie wiat. W styczniu, kiedy warunki sprzyjały takiemu typowi prac, ZOM umył aż 200 wiat. Niezależnie od pogody codziennie wybierane są śmieci z 6 tys. przystankowych koszy.

Alert zima

Zimowe opady oznaczają zmianę mioteł na szufle i odgarnianie śniegu. Ekipy porządkowe w pierwszej kolejności wysyłane są na przystanki komunikacji miejskiej oraz dojścia do stacji metra, schody i kładki. Po odśnieżeniu, tereny dla pieszych są zabezpieczane przed śliskością przez posypanie ich piaskiem.

Sprzątanie na wezwanie

Częstotliwość sprzątania każdego z 4400 przystanków, o które dba ZOM, uzależniona jest od lokalizacji. Porządki powtarzane są od 1. do 7. razy w tygodniu. Nagłe zanieczyszczenia takie jak szkło, pseudograffiti czy nielegalne ogłoszenia na wiacie usuwane są interwencyjnie na sygnał od kontrolerów ZOM, ale też mieszkańców, którzy miejsca wymagające oczyszczenia zgłaszają do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

Źródło i foto: Zarząd Oczyszczania Miasta



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content