Spektakle Teatru Dramatycznego w prezencie od Urzędu Dzielnicy Wawer. Wystarczy pobrać kod dostępu

Do 6 stycznia Urząd Dzielnicy Wawer zaprasza na spektakle Teatru Dramatycznego: “Smutek i melancholia” oraz “Tajny Dziennik”. Aby uzyskać kody dostępu należy wypełnić ->>Formularz. W ciągu 24h otrzymają otrzymacie e-mail z kodem umożliwiającym bezpłatne obejrzenie spektaklu. 

Przedstawienia są na stronie www.pokazzamkniety.teatrdramatyczny.pl

Tym, którzy nie wiedzą na którą sztukę się zdecydować, ułatwiamy zadanie, przedstawiając pokrótce oba spektakle:

“Smutek i melancholia” (1 godz. 10 min)

Postawił stopę na ziemi i skończyła się epoka lodowcowa. Usiadł na łóżku – Rzym zbudowano, przeciągnął się – Rzym zniszczono. Zrobił jeden krok w stronę okna, urodził się Mozart, zrobił drugi krok, zaczęły się zdjęcia do “Amadeusza”. Odsłonił firankę, skończył się kapitalizm. Spojrzał przez okno, lato, jesień, zima, wiosna. Koniec dnia, początek dnia. Koniec świata, początek świata.

Zdzisław Wardejn i Waldemar Barwiński w mistrzowskim duecie opowiadają o smutku i endorfinach, które zapadają w długi sen zimowy, nigdy nie słysząc dzwoniącego budzika.

“Smutek i melancholia” to tragikomiczna przypowieść o upływie czasu – prawdziwa komedia o depresji. 

MIRON BIAŁOSZEWSKI, “Tajny dziennik” ( 1 godz. 15 min)

Był Miron. Lubił być wśród ludzi i nie lubił ich smrodów. Lubił, kiedy go lubiono i lubił być sam. Lubił kręcić ludźmi i podsłuchiwać, co mówią. Lubił się czasem zachwycić i zdziwić się sobą. Lubił kino, wrony, pomidory. Nie znosił zakupów, ostrego słońca, hałasów. Najbardziej ze wszystkiego lubił pisać. Nie lubił zwłaszcza, jak ludzie umierają.

Tajny dziennik wciąż jest tajemniczy. Przejmujący, mistyczny, złośliwy, pełen życia i przeczuć końca. Dziennik Białoszewskiego wydano dopiero kilkadziesiąt lat po jego śmierci, bo poziom szczerości byłby nie do udźwignięcia dla przyjaciół, a otwartość obyczajowa byłaby nie do zniesienia dla cenzury.

Nagrody i wyróżnienia:
43. Opolskie Konfrontacje Teatralne / finał III edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej KLASYKA ŻYWA
* Wyróżnienie za twórcze podejście do tekstu niescenicznego dla Wojciecha Urbańskiego i Elżbiety Chowaniec za adaptację tekstu w Konkursie KLASYKA ŻYWA