System E-Opieka – opaski z systemem SOS, czujniki bezpieczeństwa

Pod koniec przyszłego roku wejdzie system „E-Opieka”. To duże ułatwienie dla opiekunów podopiecznych OPS-ów (m.in. osób niepełnosprawnych) i ich samych, bo dzięki aplikacjom i urządzeniom w końcu zacznie działać całodobowa opieka – w formie teleopieki.

Jak to ma działać? W ramach projektu mieszkańcy otrzymają dostosowane do swoich potrzeb urządzenia typu smart – opaski z przyciskiem SOS, a w ich mieszkaniach będą zamontowane czujniki bezpieczeństwa.

Dodatkowo zapewnione zostanie całodobowe centrum teleopieki, do którego w czasie rzeczywistym spływać będą informacje z opasek oraz czujników bezpieczeństwa. Na podstawie tych danych centrum teleopieki będzie podejmować adekwatne do sytuacji kroki – powiadamiać rodzinę lub służby ratownicze oraz prowadzić stały monitoring. 

Tego rodzaju rozwiązania ułatwią również pracę pracowników ośrodków pomocy społecznej. Przede wszystkim skrócą czas związany z przygotowaniem dokumentacji. Pozwolą nie tylko sprawdzić, czy wizyta opiekuna osoby niesamodzielnej się odbyła, ale też czy została przeprowadzona o zaplanowanej porze, ile trwała i czy zaplanowane czynności zostały wykonane. Możliwy będzie również stały kontakt z pracownikiem, a dzięki aplikacji m-Opieka, opiekunowie będą mieć stały dostęp do swojego harmonogramu – zapowiada urząd miasta.

Jednym z elementów systemu „E-Opieka” ma być portal, na którym znajdą się informacje m.in. o gorących posiłkach czy teleopiece, wszystkie aktualności o usługach. Każdy z użytkowników sprawdzi ile godzin opieki mu przysługuje, skorzystać z centrum wsparcia i przekazać swoją opinię o świadczonych usługach.

Miasto podpisało już umowę z firmą Sygnity, dzięki której zostanie opracowany centralny system informatyczny, który umożliwi efektywne zarządzanie usługami opiekuńczymi oraz pracami w 28 ośrodkach pomocy społecznej.

/um/