Targówek został ambasadorem dwujęzyczności

Targówek został ambasadorem dwujęzyczności

Dzielnica Targówek m.st. Warszawy otrzymała tytuł Ambasadora Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności. Przyznanie tego wyróżnienia odbyło się na Bilingual Future Forum. Program dwujęzyczności w Warszawie wprowadzono po raz pierwszy w szkołach Targówka. Był to program eksperymentalny, który przyniósł bardzo dobre efekty.

W środę 18 października w Uniejowie – mieście znajdującym się na Wisłą w Województwie Łódzkim – miało miejsce niecodzienne wydarzeni: Bilingual Future Forum – forum poświęcone edukacji językowej. Jego uczestnicy mogli wziąć udział w prelekcjach dotyczących dwujęzyczności w systemie edukacji publicznej, wpływu nowych technologii na dostęp do nauki. Mogli również dyskutować na temat korzyści, jakie samorządy mogą czerpać z kształcenia językowego uczniów.

Podczas forum odbyła się także uroczysta gala, na której wręczano statuetki Ambasadora Dwujęzyczności, które przyznawane są kapitułę Bilingual Future Forum. Wśród laureatów znalazła się również Dzielnica Targówek. Wyróżnienie dla Dzielnicy otrzymała Małgorzata Kwiatkowska – Burmistrz Targówka oraz Katarzyna Majdura – Naczelnik Wydziału Edukacji i Wychowania – za zaangażowanie, zainicjowanie wdrożenia innowacyjnego programu do przedszkoli i szkół podstawowych na Targówku. Statuetkę odebrała również Małgorzata Hanc, inspektor Wydziału Edukacji i Wychowania

Program Powszechniej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”

Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” realizowany jest od 2014 roku w przedszkolach, a od 2017 roku w szkołach. Jego celem jest nauczenie dzieci języka angielskiego w takim stopniu, by nie uważały go za język obcy – stały się dwujęzyczne. Tak dzieje się w rodzinach międzynarodowych, w których dzieci w naturalny sposób przyswajają sobie język polski, używany przez jednego z rodziców i język używany przez drugiego rodzica.

Nie ma wątpliwości, że korzyści wynikające w płynnego posługiwania się językiem angielskim są ogromne. Zdaniem twórców Programu Powszechniej Dwujęzyczności, zyskują na tym nie tylko jego uczestnicy, ale również kraj.

W skali kraju zyska zarówno gospodarka, jak ekonomia m.in. poprzez swobodne poruszanie się Polaków w strukturach biznesowych na całym świecie, wzrost inwestycji zagranicznych w Polsce związanych ze znajomością uniwersalnego języka (globalne korporacje, zdalna obsługa klienta, etc.) a także większy, bardziej aktywny i efektywny udział Polaków w międzynarodowym życiu naukowym, politycznym i kulturalnym – można przeczytać na stronie Programu.

Im wcześniej rozpocznie się nauka, tym lepiej. Dlatego Programem powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” objęte są dzieci od urodzenia. Nauka odbywa się m.in. z wykorzystaniem piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

/JPN/ lokalny portal informacyjny w Warszawie, gazeta Mieszkaniec

Źródło: Urząd Dzielnicy Targówek, dwujezycznedzieci.pl

Foto: Pixabay



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content