Zwężenie do jednego pasa, wyznaczenie miejsc parkingowych, ścieżki rowerowe

Zwężenie do jednego pasa, wyznaczenie miejsc parkingowych, ścieżki rowerowe – wkrótce przebudowa „obwodnicy” Gocławia.

„Obwodnica” Gocławia to ciąg ulic: Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Na niej są 24 przejścia dla pieszych. Wydaje się, że to dużo, jednak biorąc pod uwagę okoliczne zabudowania, czyli osiedla mieszkaniowe, pięć szkół podstawowych, przedszkola i liczne punkty usługowe, to niezbędna i tak naprawdę minimalna liczba „zebr”. Wszystkie one zostały poddane audytowi ZDM i wynik jest porażający – aż 21 z nich otrzymało najgorszy wynik z możliwych, czyli 0 lub 1, więc zostało zakwalifikowane do zmian.

Zarząd Dróg Miejskich poprawi bezpieczeństwo na przejściach w ramach większej inwestycji, jaką będzie przebudowa całej tzw. obwodnicy Gocławia. Planowane jest wybudowanie ścieżek rowerowych i utworzenie miejsc parkingowych.

Pod koniec wakacji ogłoszony został przetarg, w którym całą inwestycję podzielono na pięć części. Łącznie zgłosiło się 12 chętnych wykonawców do poszczególnych zadań. ZDM wymienia kolejno, że chodzi o:

– wytyczenie pasów rowerowych na obu jezdniach ul. Umińskiego, 

– wytyczenie pasów rowerowych na obu jezdniach ul. Meissnera wraz z wymianą nawierzchni, 

– budowa drogi dla rowerów na ul. Saskiej i ul. Egipskiej na odcinku od ul. Lizbońskiej do ul. Afrykańskiej, 

– budowa drogi dla rowerów na ul. Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa,

– oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Afrykańskiej. 

Zmiany wiążą się też z uporządkowaniem parkowania.

– Obecnie przekrój w ciągu Meissnera – Abrahama – Umińskiego jest teoretycznie dwupasmowy, przy czym skrajny prawy pas jest niemal na całej długości wykorzystywany przez kierowców do parkowania. Taki stan rzeczy zostanie utrzymany, ale w uporządkowanej formie – pozwoli to na stworzenie wielu nowych miejsc parkingowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie nieosygnalizowanych przejść dla pieszych – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Wiadomo już, że cały ciąg ulic będzie zwężony z dwóch pasów do jednego. Wszędzie, gdzie tylko to możliwe, na pasie, który teraz jest skrajnym prawym, zostaną wyznaczone równoległe miejsca postojowe.

– Przewidujemy, że na jezdni ulicy Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama – 145, a na Meissnera – 125. Na ostatniej z tych ulic, przy okazji zmiany organizacji ruchu, przeprowadzimy również wymianę zniszczonej nawierzchni jezdni – wymieniają drogowcy i dodają, że jednopasmowy układ będzie również w rejonie przejść dla pieszych, co powinno znacznie poprawić bezpieczeństwo. Nie będzie już możliwości wyprzedzania na przejściach.

Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z Fieldorfa i Bora-Komorowskiego, które są wyposażone w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Na obu jezdniach „obwodnicy” zostaną wyznaczone jednokierunkowe pasy rowerowe. Podobnie jak miejsca parkingowe, to projekt z budżetu obywatelskiego. Obydwa pomysły mieszkańców  zebrały łącznie 1594 głosy.

Foto: ZDM



 

 
 
Focus Clinic

Bieżący numer

Bieżący numer w .pdf

Nr 15(807) ROK XXXI
Następne wydanie 31.08.2022

Najnowsze wiadomości

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content